Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις.
Νόμος 4485/2017 ΦΕΚ Α’ 114/04.08.2017
Άρθρο 89: Ρυθμίσεις θεμάτων δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης
1. Η παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Οι απόφοιτοι των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων δεν έχουν υποχρέωση παρακολούθησης του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» για την προσέλευσή τους στις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, εφόσον έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον τριακόσια (300) ημερομίσθια στην ειδικότητα που αποφοιτούν. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία αντιστοίχησης των ειδικοτήτων αποφοίτησης με το αντικείμενο της εργασίας.».
2. α) Η περίπτωση ε΄ της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) τις κάθε είδους εξετάσεις και την αξιολόγηση των μαθητών,».
β) Τα θέματα της περίπτωσης δ΄ της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) ρυθμίζονται εφεξής με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Με όμοια απόφαση ρυθμίζονται στα γυμνάσια τα θέματα που αφορούν: α) τις διδακτικές περιόδους, β) τις εγγραφές, τις μετεγγραφές, τη φοίτηση, τις απουσίες των μαθητών, γ) τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα που αποφασίζονται, τα παιδαγωγικά μέτρα που επιβάλλονται στους μαθητές, τα αρμόδια όργανα και τη διαδικασία για την επιβολή των μέτρων, καθώς και τον χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), δ) τα τηρούμενα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, καθώς και τον τύπο και τη φύλαξή τους και ε) τον τύπο και το περιεχόμενο των απολυτήριων και των λοιπών τίτλων σπουδών.
3. Μετά την παρ. 7 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) προστίθεται παράγραφος 8 ως εξής:
«8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) θέματα σχετικά με:
α) την έναρξη και λήξη του διδακτικού και σχολικού έτους, τις διδακτικές περιόδους, τις αργίες και τις διακοπές,
β) τις εγγραφές, τις μετεγγραφές, τη φοίτηση, τις απουσίες των μαθητών,
γ) τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα που αποφασίζονται και τα παιδαγωγικά μέτρα που επιβάλλονται στους μαθητές, τα αρμόδια όργανα και τη διαδικασία για την επιβολή των μέτρων, καθώς και τον χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π.,
δ) τα τηρούμενα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, καθώς και τον τύπο και τη φύλαξή τους.».
4. α) Η περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
«α) ο τρόπος, η διαδικασία και τα όργανα αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., περιλαμβανομένων και των μαθητών του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας», καθώς και ο τρόπος, η διαδικασία και τα θέματα εξέτασης στις επαναληπτικές εξετάσεις,».
β) Η περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 καταργείται.
γ) Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Ορίζονται ο χρόνος έναρξης και λήξης του σχολικού και διδακτικού έτους, η διάρκεια των διδακτικών περιόδων, οι αργίες και οι διακοπές,».
δ) Η περίπτωση ζ΄ της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
«ζ) ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την εγγραφή, τη μετεγγραφή, τη φοίτηση και τις απουσίες τους,».
ε) Μετά την περίπτωση ιβ΄ της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 προστίθενται περιπτώσεις ιγ΄ και ιδ΄ ως εξής:
«ιγ) ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα που αποφασίζονται και τα παιδαγωγικά μέτρα που επιβάλλονται στους μαθητές, τα αρμόδια όργανα και τη διαδικασία για την επιβολή των μέτρων, καθώς και τον χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών μετά από εισήγηση του Ι.Ε.Π.,
ιδ) καθορίζονται τα τηρούμενα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα στα ΕΠΑ.Λ., καθώς και θέματα λεπτομερειακού χαρακτήρα που αφορούν τον τύπο και τη φύλαξή τους.».
5. α) Στην περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α΄21) μετά τη φράση «στο πλαίσιο εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του ν. 4139/2013 (Α΄ 74)» προστίθεται η φράση «και η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία που παρέχεται σε μαθητές των επαγγελματικών λυκείων.».
β) Μετά την περίπτωση γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 προστίθεται περίπτωση δ΄ ως εξής:
«δ) «Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία»: είναι η ενισχυτική διδασκαλία που έχει ως σκοπό τη βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των μαθητών, την παιδαγωγική υποστήριξή τους και παρέχεται παράλληλα στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.».
6. Μετά την περίπτωση δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 προστίθεται περίπτωση ε΄ ως εξής:
«ε) στις τάξεις των επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑ.Λ.).».
7. Μετά την παρ. 13 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), προστίθεται παράγραφος 14 ως εξής:
«14. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθορίζονται τα θέματα που αφορούν την οργάνωση, τη λειτουργία και την υλοποίηση του προγράμματος της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας εντός των τάξεων των ΕΠΑ.Λ., τα διδακτέα μαθήματα και οι τάξεις των ΕΠΑ.Λ. που εφαρμόζεται το πρόγραμμα. Το πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή και κοινοτικούς πόρους σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις. Στο πρόγραμμα μπορούν να απασχολούνται μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 10 και 11 του παρόντος.».